Obok niewątpliwego bezpośredniego efektu edukacyjnego płynącego z wykorzystania gier językowych, jakim jest poznawanie konkretnych słówek, form komunikacji, czy zagadnień gramatycznych, granie w gry przynosi wiele dodatkowych korzyści związanych z kształtowaniem umiejętności społecznych, sprawności umysłowych i postaw wewnętrznych.
Te na pozór pozajęzykowe walory są ważnym czynnikiem katalizującym skuteczną naukę oraz realną zdolność wykorzystania zdobytej wiedzy językowej w praktyce. Odniesienie powyższych korzyści w kontekście uskutecznienia przyswajania języków obcych takich jak niemiecki, hiszpański czy angielski jest możliwe dzięki takim atrybutom gier jak:
Należy zauważyć, że wspomniane powyżej zaangażowanie aktywności, czyli mobilizacja do podejmowania działań, obywają się bez udziału destrukcyjnego stresu. W kontekście nauki języka obcego rozładowują one napięcie i lęk towarzyszące podejmowanym próbom konstruowania piewszych samodzielnych wypowiedzi w innym języku.
Strach przed popełnieniem pomyłki będzie mniejszy w kontekście sytuacyjnym zabawy, a nie typowej lekcji.
Również ewentualne uwagi ze strony animatora gry będą miały mniej formalny i stresujący charakter niż poprawianie błędów ucznia przez nauczyciela z pozycji ex cathedra w kontekście tradycyjnej sytuacji lekcyjnej.
Tak duża ilość czynników o charakterze pozajęzykowym sprawia ponadto, że sam proces edukacji językowej odbywa się dalece bardziej mimowolnie niż wtedy, gdy staramy się skoncentrować wyłącznie na nauce języka jako takiej. Co istotne, nie cierpi na tym skuteczność procesu uczenia się, a wręcz przeciwnie, proces ten staje się bardziej naturalny i zbliżony do typowych warunków, w których uczą się języka rodowici użytkownicy.
The great aim of education is not knowledge but action.
- Herbert Spencer
To błyskotliwe stwierdzenie sformułowane przez angielskiego filozofa niezwykle trafnie wskazuje na to, co jest kluczem do skutecznej nauki języka, a mianowicie akcja, czyli owo „dzianie się”, które stanowi istotę wszelkiego rodzaju gier i zabaw.
Z pragmatycznego punktu widzenia korzystanie z gier i zabaw w kontekście zajęć językowych cechuje się:
Nazywamy się ET TOI i istniejemy po to, abyś mógł uczyć się lub nauczać języka obcego łatwo, przyjemnie i skutecznie :) Wraz ELI PUBLISHING – pierwszym na świecie zespołem edukacyjnym, który w koncepcji nauczania położył nacisk na ideę nauki języka za pomocą gier i zabaw, a obecnie największym na świecie wydawcą gier o charakterze językowym – propagujemy gry, quizy, układanki i zabawy oparte na elementach rywalizacji, czyniąc z nich istotny element kształcenia językowego u dzieci, młodzieży i dorosłych. Serwujemy Ci praktyczne opracowania metod uczenia przy pomocy gier w postaci gotowych scenariuszy zabaw i rozgrywek towarzyszących grom ELI, a także rozwiązania uzupełniające, takie jak kostki edukacyjne. Wszystkie materiały opracowywane są pod czujnym okiem metodyków nauczania zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego.
Skąd czerpiemy wiedzę? Na niniejszej stronie publikujemy wyłącznie autorskie artykuły oparte na naszych autentycznych, ponad dwudziestoletnich, często pionierskich doświadczeniach, obserwacjach i klasyfikacjach, konfrontując je z aktualnym stanem wiedzy z dziedziny dydaktyki nauczania oraz psycholingwistyki. Polecamy wyłącznie przetestowane gry. Jesteśmy najbogatszym w sieci źródłem informacji o grach językowych.
Wydawnictwo ET TOI
oficjalny reprezentant ELI w Polsce
ul. Horaka 1
30-433 Kraków
Polska
Skontaktuj się z nami w sprawie gier językowych
tel. 12 383 24 94
tel. 695 593 454