Gry karciane to od wieków jedna z najpopularniejszych form rozrywki w Europie i wielu krajach świata. Proste przedmioty z symbolami, jakimi są karty, umożliwiają wymyślenie nieskończonej ilości kombinacji zasad i rodzajów rozgrywek.
Nic dziwnego zatem, że ta prosta, ale niezwykle nośna forma zabawy może być z powodzeniem wykorzystana także w przypadku gier edukacyjnych do nauki języków obcych. Jeśli do powyższego dodamy możliwość użycia zestawu kart wedle własnego uznania i autorskiego scenariusza, to korzyści płynące z takiej zabawy okazują się nie do przecenienia. Oto przykład rozgrywki edukacyjnej z wykorzystaniem kart z obrazkami oraz pasującymi do nich wyrazami i opisami:
Należy potasować ze sobą znajdujące się w zestawie trzy talie kart (z nazwami przedmiotów, ich opisami oraz ilustracjami) i rozdać uczestnikom gry po dziewięć kart. Pozostałe karty należy ułożyć odwrócone na środku stołu. Celem gry jest utworzenie jak największej ilości pasujących do siebie trójek kart (nazwa – opis – ilustracja). Gracze ciągną kolejno po jednej karcie odkładając jednocześnie inną kartę, która nie jest im niepotrzebna, a z której może skorzystać inny uczestnik gry. Wygrywa ten z graczy, któremu uda się utworzyć jak największą ilość karcianych trójek.
Gry ELI oferują w formie szczegółowych scenariuszy bądź ogólnych sugestii liczne warianty gier i zabaw z wykorzystaniem tych samych elementów. Typowe rozgrywki takie jak „zbieranie par”, „Czarny Piotruś”, czy „memory”, to tylko wstęp do całego wachlarza proponowanych możliwości zabawy.
Celem gry jest nauka podstawowego słownictwa poprzez kojarzenie ze sobą kart z obrazkami i napisami.
Nauka prostej konwersacji poprzez dopasowywanie do siebie kart zawierających pytania i odpowiedzi charakterystyczne dla typowych sytuacji i rozmów z życia codziennego.
Gracze poznając specyficzne słownictwo opisujące cechy wyglądu fizycznego mają za zadanie wytypować właściwą postać spośród wizerunków umieszczonych na kartach.
Gra pozwala na poznanie przydatnych par przymiotników i ich przeciwieństw znaczeniowych.
Gra w odmiany czasowników, dzięki której opanujemy sto popularnych czasowników i nauczymy się ich używać w kontekście różnych trybów i czasów gramatycznych.
Karciana zgadywanka umożliwiająca poznanie kilkudziesięciu symboli związanych z historią i kulturą określonego kraju.
Gra przybliża sylwetki postaci historycznych ze świata polityki, sztuki, filmu, muzyki, literatury, nauki, techniki i sportu.
Planszowo-karciana zgadywanka z wiedzy o świecie.
Nazywamy się ET TOI i istniejemy po to, abyś mógł uczyć się lub nauczać języka obcego łatwo, przyjemnie i skutecznie :) Wraz ELI PUBLISHING – pierwszym na świecie zespołem edukacyjnym, który w koncepcji nauczania położył nacisk na ideę nauki języka za pomocą gier i zabaw, a obecnie największym na świecie wydawcą gier o charakterze językowym – propagujemy gry, quizy, układanki i zabawy oparte na elementach rywalizacji, czyniąc z nich istotny element kształcenia językowego u dzieci, młodzieży i dorosłych. Serwujemy Ci praktyczne opracowania metod uczenia przy pomocy gier w postaci gotowych scenariuszy zabaw i rozgrywek towarzyszących grom ELI, a także rozwiązania uzupełniające, takie jak kostki edukacyjne. Wszystkie materiały opracowywane są pod czujnym okiem metodyków nauczania zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego.
Skąd czerpiemy wiedzę? Na niniejszej stronie publikujemy wyłącznie autorskie artykuły oparte na naszych autentycznych, ponad dwudziestoletnich, często pionierskich doświadczeniach, obserwacjach i klasyfikacjach, konfrontując je z aktualnym stanem wiedzy z dziedziny dydaktyki nauczania oraz psycholingwistyki. Polecamy wyłącznie przetestowane gry. Jesteśmy najbogatszym w sieci źródłem informacji o grach językowych.
Wydawnictwo ET TOI
oficjalny reprezentant ELI w Polsce
ul. Horaka 1
30-433 Kraków
Polska
Skontaktuj się z nami w sprawie gier językowych
tel. 12 383 24 94
tel. 695 593 454